Welkom bij hoofstuk 11: IK BEN..

We komen langzaam richting het einde van de training In Zelfliefde. Hoe groter je zelfliefde, hoe kieskeurige en bewuster je dient om te gaan met de woorden die je (over jezelf) uitspreekt. Deze woorden dienen je krachtigste, mooiste zelf te weerspiegelen. Soms is omwoording nodig.
En wil je je nieuwe jij nog meer bekrachtigen, ga dan aan de slag met de allerkrachtigste affirmatie: 'IK BEN ..'

Omwoorden

We hadden het er al over; alles wat je aandacht geeft, zal groeien. Het is dus goed je bewust te worden van de dingen die je uitspreekt en hoe je ze uitspreekt.
We hadden het ook over meesterschap nemen en dat betekent ook verantwoordelijkheid nemen over je taalgebruik.
Let eens op je eigen taalgebruik. Misschien valt het je op dat je snel geneigd bent de verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen of negatief geladen uitspraken te doen.

Weet ook dat wanneer je ´Ik heb` of ´Ik ben` zegt, het als een vaststaand feit wordt en dat dan nog weinig verandering mogelijk is. De materie volgt de geest, je werkelijkheid volgt je gedachten, gevoelens en de verwoording ervan.

Kijk eens naar onderstaande uitspraken en voel wat de kracht en impact is van de manier waarop je de dingen verwoordt.

'Ik ben ziek' of 'Ik voel me ziek'. In de eerste uitspraak val jij letterlijk samen met de ziekte, jij bent de ziekte, er is alleen maar ziekte. In de tweede uitspraak kijk je als het ware met afstand naar de ziekte, er is ruimte voor meer.

Een ander voorbeeld:

´Ik heb hoofdpijn` of ´ik voel pijn in mijn hoofd`. In de eerste uitspraak val jij letterlijk samen met je pijn, je bent je pijn. In de tweede uitspraak kijk je als het ware op afstand naar een plek ergens in je lichaam waar het pijn doet. Voel je het verschil?

Nog enkele uitspraken:

´Ik kan het niet` of ´ik kan het nog niet`

´Ik heb kanker` of ´er schijnen zich tekenen van kanker in mijn lichaam te bevinden`

´Ik moet die pillen slikken` of ´ik kies er voor om die pillen te slikken (om zo beter te worden)`

´Ik ben moe` of ´ik voel me vermoeid`

´Ik ben respectloos behandeld` of ´ik heb me zonder respect laten behandelen`

´Ik moet weer werken` of ´ik kies ervoor te gaan werken'

´Ik moet nog studeren` of ´ik ga studeren`

´Ik heb geen tijd` of ´daar wil ik nu geen tijd voor maken`

´Ik mag dat niet eten` of ´er wordt me aangeraden dit niet te eten (en ik kies ik ervoor het te laten staan)`

Eigenaarschap nemen over je leven is bijzonder krachtig. Laat je woorden uitstralen dat jij diegene bent die het roer van je leven in handen heeft.

Kies ook voor positief taalgebruik, het is een keuze! Laat dus woorden als 'Ik kan niet', 'ik heb geen', enz.. achterwege. 

Als je voortaan over jezelf, je leven, je lichaam of alles wat jou aangaat, praat, wees je dan bewust dat je de keuze hebt hoe je de dingen verwoord. Soms is omwoorden goed. Zo neem je je leven opnieuw in handen en zullen je woorden je kracht geven, daar waar ze je eerder ontkrachtten.

Spreek je vrij!

 

De kracht van 'IK BEN - affirmaties'


Omwoorden is belangrijk, je woorden positief en bekrachtigend maken.
Wil je jezelf écht bekrachtigen, ga dan eens aan de slag met een van de volgende IK BEN - affirmaties.
Affirmaties zijn als mantra's die door herhaald gebruik transformerend op je inwerken, op je gevoel van eigenwaarde, je uitstraling, .. en dus ook wat het leven je zal terug spiegelen/teruggeven.

Voel je dat er onvoldoende doorstroming in je leven is? Herhaal deze regelmatig.
"Ik ben de herstelde, oneindige, onlosmakelijke doorstroming op alle gebieden, in alles, in elk nu"

Wil je meer liefde voelen en aantrekken?
"Ik ben Liefde, ik straal liefde uit, ik ben gehuld in liefde"

Wil je je Licht (en lichter :) voelen?
"Ik ben in het Licht, het Licht is in mij, ik ben het Licht".

Wil je meer vrede ervaren?
"Ik ben gehuld in oneindige Vrede"

 

 

Maak je eigen Ik Ben-affirmatie!

Een affirmatie die helemaal goed voor je voelt, je eigen mantra.
En telkens als je jezelf betrapt op een negatief oordeel over jezelf, ontwikkel dan de reflex om meteen nadien meerdere malen bewust je eigen positieve Ik BEN-affirmatie uit te spreken. En doe dit met toewijding, zorg dat je het ook voelt (dus niet alleen in je hoofd!)

 

Mijn eigen IK BEN-affirmatie:  ......................................................................................................